Zavedení povinného předškolního vzdělávání (otázka je špatně formulovaná, jedná se o povinné vzdělávání, nikoliv docházku) je dle mého názoru špatné řešení, které nevede ke stanoveným cílům. Ostatně MŠMT by si toho mělo být vědomo z projektu Kudy vede cesta, který se věnoval studii této problematiky a MŠMT ji mimo jiné také financovalo. Myslím si, že s povinným předškolním vzděláváním by nesouhlasila většina občanů, pokud by zanala také finanční nároky zavedení tohoto opatření, které budou značné a zkvalitnění předškolního vzdělávání nepřinesou. Mnoho dalších úředníků se zabývá dohledáváním dětí, které nepřišly k zápisu, do budnocna možná sankcemi, což jsou další náklady na státní aparát. Pro MŠ jde o další administrativu - změny školních řádů a dokumentace školy, evidence absencí, individuální vzdělávání, ... Pro rodiče se z nabídky stala povinnost a myslím, že už jen psychologicky je to změna ve vztahu mezi rodinou a školou. Navíc teď tedy mají MŠ zajišťovat oficiálně přípravu na školu, obrovské změny legislativy a přitom mají současně implementovat dvouleté děti a shánět dotace na chůvy a chůvy a asistenty, ... Materiální a personální podmínky v MŠ by potřebovaly vylepšení jako sůl a místo toho se na předškolní vzdělvání valí jedna komplikace za druhou. I toto pocítí rodiče všech dětí, nikoliv jen ti, kteří "mají s povinností problém".
Předchozí