Naprosto s vámi souhlasím. Jak může tahle maminka mluvit o inkluzi, když její dcerce jsou jen tři roky? Jasně, ve školce to může fungovat, ale realita ve škole je úplně jiná. Mluvím z vlastní zkušenosti. Když byl můj syn s mentální retardací integrovaný ve školce, žádný problém nebyl, ani z jeho strany, ani ze strany ostatních dětí nebo učitelek. Do běžné školy ale mentálně postižené dítě nezapadne. Syn je v 5.třídě na úrovni prvňáka, číst moc neumí, počítá s obtížemi do 20, o psaní ani nemluvím. Dovedete si představit, jak by se asi cítil se svými znalostmi v běžné 5.třídě, jak by se k němu chovali spolužáci a co by vlastně o hodinách dělal, když by učivu nerozuměl? Ještě k těm spolužákům - děti ve školce jsou hodné, to je fakt, ale čím jsou starší, tím míň to platí, bohužel. Školáky už ta jinakost spíš dráždí. A přitom se synovi posmívají ty samé děti, které ve školce neměly sebemenší problém. Já jsem teda moc ráda, že syn chodí do praktické školy, kde je malý kolektiv a individuální přístup. O inkluzi opravdu nestojím.
Předchozí