Přidat odpověď
Podle mně je neprofesionalita problém každého povolání.
Sama, protože nejsem vystudovaná učitelka, nestudovala jsem pajdu, ale PřF, tak vidím, kolik blbostí v přírodních vědách ne, že říkají učitelé dětem, ale ty blbosti jsou napsané v učebnicích, podle kterých se učí, a skriptech, podle kterých se učí studenti pedagogiky (musím si pedagogické studium doplňovat). Není to explicitně vina učitelů, daleko větší problém je v zatuhlé dinosauří Pedagogické fakultě, která učitele připravuje.
Tím, že bydeme učiteli hronadně pohrdat (vyjímečně nějaký dobrý, jinak samí blbi), se nic nezmění.
Rodiče by, podle mně, měli tlačit na to, aby jejich děti učili tvůrčí, pedagogicky disponovaní lidé, jako učitel, kterého popisuješ.
Rodiče to ale nedělají. Dělají všechno možné, jen ne tohle.
Pochopení souvislostí, schopnost myslet, pozorovat svět a vnímat krásu, naslouchat lidem. O tohle by mělo jít ve škole, ale v našemystému o to musí nejdřív jít těm, kdo učitelům práci zadávají, tj. voličům. A těm o to zatím nejde. Proto taky není takový učitel, kterého popisuješ, nejčastěji se vyskytjící učitel.
Ale mohl by být, leckde to tak je.
Předchozí