Pawlo,
s těmi tituli je to asi takhle. Trochu jednodušší lidé (bez ohledu na to, jestli mají VŠ nebo ne) přikládají titulům velký význam. Příkladem je např. diskuse o tom, jak zdravotnický personál jedná s otitulovanými jinak.
Při normálním přijímacím řízení na SŠ dle mého nemá vzdělání rodičů žádný vliv, nikde jsem neviděla, že by byly body za tuto položku
Ale tam kde zohledňují i jiné faktory než výsledky testu a dalších jasných hledisek (např. vysvědčení ze ZŠ, účast v olympiádách, apod), kde nezveřejňují jasné výsledky, tam se to jistě stát může. Já naštěstí ŽÁDNOU takovou školu neznám, která by takto manipulovala přijímací řízení, ale možné je vše. Bohužel ale znám postup NĚKTERÝCH ředitelů při řešení věcí kolem studentů během studia a někteří ředitelé se opravdu chovají k otitulovaným jinak a jejich dětem dají jiné podmínky. Je to tak, bohužel.
Naštěstí jsem našla školu, kde se takhle nehraje.
Na minulé škole jsem dostala sodu za to, že jsem u rodičů v třídním výkazu nenapsala tituly. A že on neví, když se k němu objednají, koho má "před sebou".
Do kolonky jméno a příjmení matky, otce, jsem napsala jméno a příjmení otce. Ředitel školy mi dal dolů myslím 200 odsobního na čtvrt roku a musela jsem doplnit tituly, takže jsem se musela řady rodičů dotazovat dodatečně na tituly (protože někteří, stejně jako já je do běžných dotazníků neuvádějí.
Osobně toto sortování rodičů považuji za nepřijatelné a je mi fuk, jestli mám před sebou pana "inženýra", všechny rodiče oslovuji příjmením a "titulem" pane - paní. Je ale pravda, že děti s rodiči s VŠ vzděláním mají OBVYKLE (ne vždy) větší podporu rodičů, zatímco těch ostatních je na gymnáziu minimum a jen NĚKTEŘÍ mají stejnou podporu doma.
Doufám, že jsem to napsala srozumitelně a plně tě chápu, zejména, pokud máš nějaké špatné zkušenosti s tímto.