Přidat odpověď
Já vím, je to pořád dokolečka, jak se tu ptám, ale jsem z této situace už přímo nešťastná. Studuju dálkově zdravotnickýho asistenta na SZŠ a zjišťuju, že jeho uplatnění je (alespoň tady v okolí) prakticky nulový, neberou ho nemocnice ani ÚSP. Tudíž pořád hledám na internetu nějaký informace a dostala jsem se na stránky odborů zdravotnictí a soc. péče http://osz.cmkos.cz/. Tam píšou, že v sociálních službách můžou bez kurzu pracovníka v sociální péči pracovat sanitáři a ošetřovatelé a dále ti, kteří vystudovali tyto obory s maturitou http://www.mpsv.cz/files/clanky/7340/Priloha_4_505_2006_Sb.pdf
Dále se na stránkách odborů píše, že v soc. službách může pracovat s odvoláním na zákon 96/2004 (o vzdělávání zdravotnických pracovníků) i zdravotnický asistent. Zkopírovávám:
Podle zákona o nelékařských zdravotnických povoláních jsou k výkonu uvedených povolání způsobilí absolventi také jiných oborů a programů, respektive jejich částí:
........
Absoloventi:
- 4 ročníků studia na střední zdravotnické škole v oboru zdravotnický asistent je způsobilý k vykonávání přímé obslužné péče o osoby v ambulantních nebo pobytových zařízeních sociálních služeb spočívající v nácviku jednoduchých denních činností, pomoci při osobní hygieně a oblékaní, manipulaci s přístroji, pomůckami, prádlem, udržování čistoty a osobní hygieny, podporu soběstačnosti, posilování životní aktivizace, vytváření základních sociálních a společenských kontaktů a uspokojování psychosociálních potřeb, a k pečovatelské činnosti v domácnosti osoby spočívající ve vykonávání prací spojených s přímým stykem s osobami s fyzickými a psychickými obtížemi, v komplexní péči o jejich domácnost, zajišťování sociální pomoci, provádění sociálních depistáží pod vedením sociálního pracovníka, poskytování pomoci při vytváření sociálních a společenských kontaktů a psychické aktivizaci, v organizačním zabezpečování a komplexním koordinování pečovatelské činnosti a provádění osobní asistence.