Přidat odpověď
Takovýhle způsob vyučování je zastaralý a doopravdy idiotský.
Má dva zdroje. Jeden je te, že jsou učitelé, kteří doopravdy nic jiného neumí a třeba ani tomu, co učí dobře nerozumějí.
Druhý pochází přímo od žáků (studentů) a jejich rodičů. Je celkem běžné, že na první třídní schůzce nebo hodině padá dotaz: "Z čeho se bude zkoušet, z učebince nebo ze sešitu?" Pokud je klima ve škole tmuhle nakloněné, tak má učitel vnitřní pokyn např. že při zkoušení se smí dotazovat pouze na fakta, která žákům prokazatelně nadiktoval do sešitu. Učebnie v takové škole bývá vnímaná jako příliš rozsáhlá, nadstandartní, neužitečná... navíc děti stejně tomu, co je v ní napsané, nerozumějí (a ponechme stranou, že někdy jsou ty učebnice napsané tak blbě, že není divu). Ve škole s takovou atmosférou se učitel, který v ní zůstane pracovat, změní v diktovacího robota rychle.
Z "forenzního" hlediska je takový způsob práce nejlepší, je jen obtížně právně napadnutelný. Že dětem nic nedává a ničí jim i učitelům charaktery, to je asi vedlejší..
Takže jedině podporovat školy, kde se tohle neděje.
Předchozí