| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Jena občas nakukuje, ale nějak nestíhá...

Existuje knížka Hainstock, E. G.: Metoda Montessori a jak ji učit doma. Praha: Pragma 1999., ale měla jsem ji v ruce asi před deseti lety a už si nepamatuju, jestli byla dobrá... matně vzpomínám, že byla zaměřená na maličký děti (do pěti let?)

Jestli existuje nějaké DVD nevím. Občas má někdo z absolventů ročních Montessori kurzů zájem něco takovýho vytvořit a Společnost Montessori proti tomu úporně bojuje (mně málem ukamenovali za to, že jsem v roce 2005 chtěla vytvořit stránky, kde by byly ke stažení pomůcky a postupy, jak s nima pracovat a od tý doby jsem slyšela o několika dalších podobných pokusech - obvykle to studenti vzdají, když jim hrozí, že nedostanou certifikát ~q~) Mně už by to teď mohlo bejt fuk, ale pro změnu nemám čas.

Proto dost fandím rubrice, která vznikla nedávno na Rodině: http://www.rodina.cz/rubrika/video Je ale taky orientovaná na školkovej věk a řekla bych, že to je stejně použitelný jen pro někoho, kdo už strávil nějakej čas někde na pobytu nebo ve školce a má představu o celkovym rámci.

Spíš než přes knížky a videa bych viděla cestu právě přes nějakou blízkou MŠ nebo ZŠ. Ony ty postupy víceméně opakujou pořád dokola - jde o různý párování, řazení, doplňování a k tomu jsou takový dodatky jako např. že se pracuje zleva doprava, odshora dolů, od jednoduššího k obtížnějšímu, od konkrétního k abstraktnímu... nebo že se každá aktivita má zaměřovat na tzv. izolovaný jev - čili nemíchat víc věcí dohromady, ale umožnit dítěti, aby se mohlo soustředit opravdu na jednu novou dovednost - jak tu třeba Fatale psala o tom tisícovém řetězu, tak já po dětech chci, aby poprvé jen řadily čísla - aby pochopily princip a vůbec od nich v tu chvíli nechci, aby čísla uměly přečíst - to je vlastně úplně jinej druh dovednosti a tudíž až další krok).

Kdyby se Ti podařilo někde vyjednat třeba týdenní pobyt "v procesu", asi bys pak byla schopná vymýšlet další věci úplně sama.

Jinak kombinace s běžnou školou je celkem náročná - např. kvůli tomu, že v Montessori se jede na vlně vnitřní motivace, a to se mnohem snáz udrží u dítěte, který ještě nenaběhlo na systém pochval a známek. Teď nevim, jak to přesně popsat, ale Montessori je hlavně přístup k dítěti. Můžeš využívat i jen samotný didaktický materiály na procvičování věcí, který dítě ve škole třeba nepochopilo, ale pak je to spíš práce s didaktickou pomůckou, než Montessori, tak by to asi chtělo si ujasnit, kam až chceš jít... Nepíšu to moc zmateně? ~d~



Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-6= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.