Přidat odpověď
Ale oni ta písmena nevyvozují "celý rok", ale vždy jen ten měsíc, kdy mají příslušnou epochu (tuším, že to vyjde celkem na 3 měsíce za první třídu). A přitom říkají básničky, zpívají písničky - obojí s pohybem a motorickými hrami, poslouchají pohádky, kreslí, malují, modelují z vosku... Ostatní měsíce mají matematiku (např. v první třídě násobilku), formy (něco jako základy geometrie). Mimo to mají každý den angličtinu nebo němčinu a hrají na flétnu, dále pletou, hrají divadlo... Život není jenom o čtení! Jedna známá má ve WŠ syna, který také velmi brzy četl. Ptala jsem se jí, jestli se v první třídě nenudil, a prý ne, protože toho bylo dost zajímavého i tak...
Jinak těžko odhanout, jak reaguje které dítě, ale já bych tipovala, že hlavně záleží na přesvědčení rodičů. Když si myslí, že je to v pořádku, bude si to myslet i dítě. Pokud s tím rodiče nejsou srovnaní, může se nespokojenost přenést na dítě. Taky je třeba nějak zpracovat reakce okolí, možná může uškodit i šťourání někoho z příbuzenstva. Pak by měli rodiče dítě ujistit, že podle nich je to takhle nejlepší.
Od nás ovšem jedna holčička v pololetí z první třídy odešla, že ji to prý intelektuálně neuspokojovalo. Ale těžko říct, jak to vlastně bylo...
Předchozí