Barculdo, měl by být schopný se soustředit na činnost kolem 10-15 minut. V tomhle věku se ještě po dětech "nevyžaduje", aby činnost dokončovali apod., to už se hodnotí až u předškoláčků v rámci zralostni pro školu. Ale 10 minut soustředěné činnosti na jednu věc (třeba alespoň jídlo). Některé děti se musí učit soustředěné činnosti - je to pak náročnější pro rodiče:
> omezit podněty z okolí (jednobarevný koberec, k dispozici jen jedna hračka, nehrát si v nepořádku, nemít při hře puštěnou televizi, když se kouká na pohádku, měla by být puštěná pouze, pokud se kouká, když to začne být jako kulisa při hře, tak vypnout apod. Prostě aby se mozek naučil zpracovávat jeden podnět kvalitně. Je to jako u dětí, které jsou přestimulované, k aktivizaci pak vyžadují silnější stimuly - často se to objevuje u dětí neklidných, kde v dobré víře rodiče dopřávají stimuly, místo aby učili dítě klidu).
Rodič by se měl pokusit usměrnit energii dítěte do konkrétní činnosti, nenechat dítě pobíhat od A k B a pak k C. Ale je to náročný...
Jinak představa 2,5 letého dítěte, spořádaně jdoucího vedle maminky, čistě oblečeného, tichého a poslušného je krásná, ale spíš s takovým dítětem není něco v pořádku