Fatale, já jsem taky systematik (i když to někdy možná nevypadá
) - jak mi něco nezapadá, můžu se zvencnout...
Ale na tomhle mi hlavně vadí, že se zaměňuje prostředek za cíl. Podle mě cílem je např. počítání do deseti a pomůcky jsou jen prostředek ke splnění cíle. Některý dítě počítání do deseti udělá na jedný, dvou pomůckách a vidim, že může jít dál. Jiný potřebuje těch pomůcek třeba 6, než učivo fakt zvládne. Když maj děti v plánech pomůcky, tak to svádí k tomu, dělat některý zbytečně, jen aby se to mohlo vybarvit nebo naopak - když dítě projde pomůckama, ale učivo ještě neni dobře zvládnutý, tak už se mu nechce dělat něco, co v plánech není.
Jinak v češtině někteří prvňáci měli fakt elipsičky s celou abecedou - jeden chlapeček i abecedu velkých tiskacích a abecedu malých tiskacích písmen zvlášť, protože každý nový písmenko mu dalo hroznou práci a schopnost syntézy byla v nedohlednu, navíc starší písmenka zase zapomínal, takže celou první třídu vystačil jen s těmi dvěma abecedami (bylo to integrovaný dítko a po prázdninách ve druhé třídě začínalo zase skoro odznova).