Jako maminka na RD (syn má 2,5roku) a zároveň psycholožka z PPP si dovolím pár poznámek.
1. Kritizovat je velmi lehké.
2. Souhlasím s výhradama proti větě:"Nechodí do zaměstnání a svým dětem se věnují." Věřím, že jde jen o nešťastnou formulaci a že paní autorka se nedomnívá, že ostatní maminky se svým dětem nevěnují.
3. Jistou výhradu bych měla ke zvolenému názvu. Zvolená spojka naznačuje, že jedno (MŠ) či druhé (MC) musí být zákonitě lepší. Opět souhlasím s názorem, že se srovnává nesrovnatelné. Možná stačilo jen vyjmenovat výhody obou zařízení.
4. Musím přidat ještě informaci o tom, že předškolní přípravu (často pod názvem edukativně-stimulační skupiny) pořádají nejen MŠ a MC, ale i spousta jiných zařízení, jako jsou právě pedagogicko-psychologické poradny, speciální centra apod. Vždy je ale důležitější, kdo přípavu vede. Můj názor je, že být "je" pedagogem (a nemyslím to vůbec urážlivě) prostě nestačí. Chce to speciální průpravu. Vždyť v těchto skupinách jde i o zachycení a včasnou nápravu případných problémů do budoucna.
Omlouvám se za delší příspěvek, ale prostě mi to nedalo :-)))
JJ
PS: Jo a jsem zastáncem MŠ, alespoň v období před nástupem do ZŠ.
Předchozí