Přidat odpověď
Z+2,
Já bych řekla, že je to složitější. Například politici rozhodnou a zadají úředníkům, aby napsali novelu, kde výběr daně z příjmů bude stejný, ale bude rovná daň 15%. Když se ví kolik se má vybrat a s jakou sazbou, tak se může změnit základ daně. Úředník tedy vymyslí superhrubou mzdu, i když ví, že je to kravina. Protože by ale vycházely daně vysoké u nízkopříjmových, tak vymyslí dle politického zadání systém vysokých slev na dani. Tím definitivně udělá výpočet neprůhledný. Potom jde taková novela do poslanecké sněmovny. V rámci poslaneckých iniciativ tam někdo přidá nějaký nesmysl. Jako příklad mě tady napadá paušální výdaj na dopravu, který vymyslel někdo, kdo nerozumí daním. Takže to stejně nesplnilo svůj účel a způsobilo to řadu výkladových problémů. Takže pokud kritizujeme zákony, je třeba kritizovat především politiky. Domnívám se, že politici by právě proto, že tvoří zákony měli být především právníky nebo ekonomy.
Předchozí