| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Kdysi na začátku manželství jsem si v jedné knížce přečetl, že manželství je oběť. Jste zamilovaní, toho druhého máte rádi a najednou vám někdo naservíruje tohle. Ale je to tak. Ono koneckonců oběť je to čemu Pán Bůh vždy nejvíce žehnal. Ať už to byla starozákonní oběť (obětovala se vždy úplně - ty zvířata byly "úplně" mrtvá a musela být bezvadná). Ať už je to oběť Kristova (drsně a úplně zemřel na kříž, jako oběť za hříchy mnohých).

Ať už je to oběť manželů: umírám sobě pro Boha a Tebe, úplně. To neznamená, že křesťan to vždy dodrží, že vždy chodí v sebeobětování. Spíš naopak. Ale dokud je tohle základní vazební prvek manželství k němuž se oba hlásí, tak to manželství funguje. A z vlastní zkušenosti mohu říci, že funguje i přes to, že jeden na druhého zavrčí, že se občas drsně pohádáme, že dokonce byl čas kdy jsem měl sám problém, že jsem měl období, kdy jsem svoje emoce nezvládl a ženu jsem uhodil. Bylo mi to líto a pastor církve nám v tom tehdy hodně pomohl.

Škoda že to umírání není v manželském slibu. Ale vypadalo by to pak asi jako na pohřbu.

Pokud z nějaké strany toto nefunguje, prostě už si budu žít pro sebe a po svém, tak je zaděláno na smrt manželství a pokud vnější okolnosti toto nějak dramatičtěji potvrdí, tak dle mého přesvědčení ze samých činů lze konstatovat zánik manželství a oprávnění k rozvodu. A samozřejmě je zde navíc možnost odluky.

Jasný případ rozvodu je v případě opuštění druhého partnera a cizoložství jako takovém, ale i případy neřešeného alkoholismu, agrese, drog, materiálního zanedbávání rodiny, hráčství, ... pokud zasahují do rodiny a druhý je nechce SKUTEČNĚ řešit, tak zakládají dle mne právo rozvodu. (Protože se vlastně jedná o vnitřní opuštění rodiny.) Je dobré, pokud má církev pro tyto účely nějaký přiměřený orgán nadaný "soudní" pravomocí, aby na to rozhodování a úvahu o míře opuštění druhou stranou poškozený nebyl sám.

Co se týče případů v kasuistice, u těch "nemanželů" je prostě vždy riziko, že se jeden z nich snadno sbalí. Tomu skutečné manželství jako zákon brání. Jiná věc je, zda "státní manželství" je ještě vůbec křesťanským a naopak, zda některá břemena státem na manžele uvalená nejsou silně kontraproduktivní (automatické majetkové společenství i vůči věřitelům, u nás kulturní komunistická novinka, tisíc let před tím nebylo). Zda půjdou do pekla není otázka "svátostného" manželství, ale vztahu k Bohu. Lump na kříži vedle Krista byl zřejmě vrah, možná neměl ani manželství v pořádku, ba ani nebyl pokřtěn, ale do nebe odešel, spoléhaje se na Ježíše.

Co se týče druhého případu. Týrající manžel jako násilník je velmi blízek se ze spásy vyloučit, měl-li kdy jakou. (Spása není automaticky z chození do kostela a členství v církvi, jako pobyt v garáži z nás nedělá auto a v hangáru letadlo.) Vrátit se do spásy může pokáním, t.j. především vyznáním se Bohu A ZANECHÁNÍM tohoto jednání.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6+0= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.