| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Synovi to kdysi na návrh pediatra taky určila neuroložka; dokonce nám napsala i Ritalin, nám hodně pomohl. (Kluk je teď na 8l gymplu).

Neuroložka to viděla na mnoha reflh, postojích a pohybech, na EEG ne.

Ale po čase ná řekla, že už se nic nezlepší, takovej už zůstane, tak na co Ritalin.

Konzutoval jsem to po mailu s psychiatrem ze Zlína, který měl na webu napsáno, že ADDH je příliš subtilní (jemný) problém na neurologii. Že oni diagnostikují a léčí v podstatě až komplikace a souběžná poškození mozku, ale nikoli vlastní ADDH, což je psychiatrická diagnóza. A poslal nás za kolegou v Praze, který nás má dodnes...

Medikace - nezavrhoval bych od středně těžkých případů.

PPP - pomohla tím, že škola nebere v úvahu papír od nikoho jiného a PPP jim prostě mj. přeložili odborné lékařské papíry do "školštiny". Jinak ale dva roky po sosbě a papír popisoval v podstatě jiné dítě. Pak jsme začali chodit jinam do PPP. Jinak papíry jsou taky důležité pro školu, protože může nárokovat vyšší normativ na dítě - víc peněz.

S ADDH dítětem je žel spoustu práce navíc, pokud chceš, aby se prakticky, školsky a profesně srovnalo s vrstevníky. Skoro bych řekl, že to vylučuje plyný úvazek. (Pokud jsou tam nějaké komplikace stylu dyslexie, dysgrafie, logopedie, dyspraxie, problémy s motorikou apod. tak skoro jistě.) Protože školy nejsou an tyto děti stavěné a tak je řadu věcí třeba s dítětem dělat doma, i když ho jinak škola akceptuje. Navíc si rodič pak musí nastudovat spoustu věcí o zázraku, že se dítě naučí číst a psát.

Vzorově: Čtení nahlas, čtení společně s rodiči nahlas (každý den třeba 2 roky) - kvůli odstranění dvojího čtení, přeskakování koncovek. Nacvičování a každodenní opakování všech těch pdoblémových slov jako je pdáce, pdůsedd a pddelka. Domácí úkoly ze psaní, které mu trvají 3x jako normálnímu dítěti a stejně ho učitel nepochválí. Nácviky grafomotoriky, kdy smí psát jen předepsaná cvičení, ve škole nesmí vzít 3 měsíce tužku do ruky a rodiče xeroxují zápisky apod. Psaní do 1cm řádek ještě ve 4 třídě. Problémy, že se dítě podvědomně brání psát a pak raději dělá úpravy čísel i později výrazů v hlavě (nepozorně), čímž si neosvojí pro matiku důležitou štábní kulturu. Pokud mu ovšem číslice velikostí i polohou létají +- 5 mm všemi směry a jsou zakončeny kaňkou i od propisovačky, tak se prostě blbě sčítá pod sebou. Pokud se dítě netrefí do notové osnovy, tak bude mít problém v psaní CDEFGAHC...

Atd.Atd.

No dneska už je na gymplu. Určité problémy tam má, ale zatím (sekunda) měl dvě dvojky.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-6= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.