Přidat odpověď
Ahoj Ivčo,
ano, u nás to byl rekvalifikační kurz pořádaný ÚP, trval 10měsíců, někomu praxi sehnali, bohužel se většinou jednalo o soud, FÚ, Městské úřady, které pak ty lidi stejně nezaměstnají, někteří měli štěstí a byli v soukromých firmách a dost si jich tam nechali.
Já si sehnala praxi sama, tady na OSSZ, děláš normální pracovní dobu 40hod týdně, ÚP Ti vyplácí podporu při rekvalifikaci, ale třeba absolventi měli jen něco málo přes 3000,-.
Učila jsem se tam skoro na všech odděleních, prošla jsem toho dost, ale nejdéle jsem byla na té kontrole, vedoucí mi slíbila, že pokud to půjde, ráda by si mě tam nechala...
musela jsem se za měsíc naučit kontroly, zákony, ale to nebyl problém, 1.4. jsem měla dostat prac. smlouvu...já už to tady psala...ale nová paní ředitelka mě to nechala učit a pak mi oznámila, že nemám praxi v oboru(to přece věděli, ale tam jsem to nějakou dobu dělala, takže jsem úplně nováček nebyla) a že na to místo přijala někoho jiného, byla to paní inženýrka, která to taky nikdy nedělala, asi tlačenka...takže pěknej podraz...a nebylo to mnou, sama mi ještě tvrdila, jak jsem šikovná a jak jsou semnou spokojený, dostala jsem velmi kladnou referenci, ale můžu si s ní vytřít zadel, nikoho to nezajímá...
Součástí rekvalifikace je i teorie, byl to jeden den za měsíc, nejdříve IT dovednosti, právní minimum, BOZP, management...pak se dělají zkoušky MŠMT, dostaneš certifikát s celorepublikovou platností...ale jak jsem už psala, ve většině případů (protože těch vyrekvalifikovaných je moc) stejně neseženeš práci, aby ses mohla oboru věnovat.
Ale je to lepší, než nedělat nic.
Já běhám po pohovorech, minulý týden jsem byla na dvou, v tom druhém jsem se dostala z 80ti do šestice nejlepších, byl tam docela drsný test, matematika, DPH, všeobecný přehled, diktát...a nakonec si stejně vybrali jinou, i když teda nám zbylým pěti řekl, že jsme elita, že by nás nejraději zaměstnal všechny a že až budou shánět, určitě se na nás obrátí, ale to říkají všude.