Přidat odpověď
Amáto, to mne zajímá, to skoro zavání dyskalkulií.
Jak se s tím pracuje, pokud prostě dítko nemá vnitřní vztah "k číslům", pokud prostě má problém si počty uvědomit i třeba na kostce - třeba počet stěn krychle? Já s jedním takovým trochu pracuju a trochu se posunulo, ale velké vítězství to není... Když prostě 7 a kolik je 14 dopočítává v duchu 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 a na prstech si počítá ten rozdíl. Apod. Jak třeba vnořit do dítka že pojem obsah plochy a násobení jsou si hrozně blízké.
Vím o řadě náprav na čtení trochu i na psaní (syn je teď na G ale byl ADDH, dysgrafik, dyslektik - údajně "nepravý" - porucha pohybu očních svalů, jako neurologická vývojová věc - diagnóza PPP). Ale strašně málo jsem se dočetl o nápravě dyskalkulie. Sám jsem (odborný) matfyzák a ing., ale mám za sebou i vývojovou psychologii a pedagogiku a didaktiku Inf.
Předchozí