Přidat odpověď
Liv, mě je úplně jedno, co si o mě myslí lékař v soukromí, já jako klient chci, aby mi poskytl profesionální službu s profesionální mírou empatie. Rád mě mít nemusí, ba naopak, ani by neměl.
Proč se pořád směšuje dohromady soukromá osoba lékaře a jeho zaměstnání?
Když mi přijde opravit opravář troubu, tak mu taky nedávám najevo lásku - pouze předpokládám, že vyřeší v klidu a ve vzájemně příjemné atmosféře můj problém, tedy vysvětlí mi, kde je s troubou problém a vysvětlí to pomocí výrazů, které jsem jako laik schopná pochopit. Navrhne řešení a alternativy řešení a jejich klady a zápory a sdělí cenu a postup práce. Dále bude postupovat podle dojednanýho řešení. Nakonec mu zaplatím dohodnutou sumu a stejně přátelsky se rozloučíme. Ráda ho fakt mít nebudu, proč taky, není to můj příbuzný ani milý, ale pokud budu spokojená, příště si ho zavolám znova. Jestli se bude doma chlámat na gauči, co to bylo za bbku, že si zničila troubu mě netrápí, pže u toho nejsem a neponižuje mě. Pokud to bude ventilovat na veřejných diskuzích a někdo rozkóduje o koho jde, tak si příště najdu jinýho opraváře.
Totéž očekávám od lékaře. Nic víc, nic míň. Neočekávám od něj, že bude rozebírat, proč se mi stalo, že čekám dítě - stejně jako neočekávám od opraváře, že bude rozebírat, proč se mi rozbila trouba (a zvlášť ne slovy Ježišmarjá ženská, co jste to s tím dělala?), neočekávám, že bude předpokládát, že na mu na závěr budu líbat ruce a uplácet ho kafíčkem a bonbonierou a neočekávám, že bude mít pocit, že bych ho měla mít RÁDA. Je to doktor - ráda mám svýho manžela, děti, psa.
Čím dřív se doktoři a další zdravotnickej personál zbavěj spasitelskýho komplexu a pocitu, že by je měli pacienti milovat, tím líp. Pacienti by měli být především spokojení se službou, kterou poskytujou. Je to stejná služba jakou poskytuje opravář, recepční v hotelu, helpline mojeho internetovýho providera nebo učitelka mých dětí.
Je to profesionální poskytovatel služby, nic jinýho a má se chovat jako profesionální poskytovatel služby. V práci nezesměšňovat zákazníka, nebagatelizovat jeho problémy a nepovyšovat se nad něj. Lásku má hledat ve svém soukromém životě, ne v práci.
Jinak si koleduje o syndrom vyhoření, a to raketovou rychlostí. Kytko má slušně našláplo. Teď ho serou jenom pacoši, co se zabývaj blbostma, za deset let ho budou srát všichni do jednoho:-( Smutné. Proto ho posílám do světa, aby zjistil, že pacienty fakt nemusí milovat, ale musí se k nim v zaměstnání chovat profesionálně - tedy slušně a s úctou.
Předchozí