To jsem zažila. Dcera měla pět, ale místo předškoláckých sešitů dělala opakování po 1. třídě, a to jí max vyhovovalo. nebudu rozepisovat, co všechno uměla, ve škole má jinak matiku a čtení a angličtinu, to pro info stačí. Šíleně nevyrovnaný vývoj, hodně nadprůměrné IQ, sociální nezralosti, velká porucha pozornosti. Ve škole je úspěšná, ale já spokojená nejsem. šla do školy, protože už to ve školce nemohla vydržet, ta školka pro ni byla strašně špatnhá, ale jak moc, to vidím až dnes. Nicméně končí druhou třídu a sociálně a pozorností je na tom stejně.
Nevadí, že je úspěšná v matematice, je vnímána spíš jako problematické, méně schopné dítě, a to ji sráží sebevědomí a točíme se v bludném kruhu. Podle mne je tu ještě jedna možnost, dát odklad, neoficiálně (mezi náma, Ferdíku) vést domácí školu (pokud, jak říkáš, můžeš) a nastoupit do první třídy o rok později pouze papírově a přejít do druhé. U syna ve třídě to tak jeden chlapec měl můj syn dělal zase dva ročníky zároveň , prostě pokud je ochota školy, tak to jde.