Přidat odpověď
K psycholožce ve školce ne, nevěděla jsem o tom. Já jsem teprve dnes dostala doporučení od dětské a kontakt, ještě jsem nestihla zavolat. Jinak vliv prostředí z Maďarska, to říkají všichni, ale nemyslím. My totiž byli v českém a slovenském prostředí. Oba jsme Češi a byli jsme často na SK a v mateřském centru a měli i hodně časo návštěvy a jezdili často o do ČR, třeba k lékařům. V Maďarsku jsme se setkávali jen se sousedkou venku, pak takové ty běžné pochůzky po městě, atd., víc ne. Já si spíš myslím, že na ní má vliv předčasné narození, byla v 34+5, doktorku jsme měli takovou vesnickou, ta prostě to tak nějak nechávala být, žádné cvičení. Neldě šlo všechno tak nějak o něco déle než jiným dětem. S tím mluvením to bylo tak, že mluvit začala až tak okolo 1,5 roku, jen takové ty slova jako máma, nejdřív teda spíš emů apod., pak mluvila, ale zkracovala místo myš říkala my apod. Okolo 3 roku začala skládat jednoduché věty a pak ve 3,5 letech se rozmluvila hodně a teď teda mluví a mluví, ale právě má problémy, že mi zaměňuje dost písmenek jako třeba H za L, T za K (a přitom jsem zjistila, že občas ty písmenka i umí), různě mi zpřehází dlouhý slova, komolí to. Sice se teď trochu zlepšila vlivem prostředí a i tím, že jsme začali trochu s tou logopedií, ale pořád je toho dost co se musí napravovat. Navíc mám pocit, že prostě dost věcí se naučí o něco později než jiné děti. Naučí se to (to jsem ráda), ale trvá jí to. Je zvídavá, někdy docela dost živá. Čtení knížek jí nebavilo, až teprve pár měsíců zpět jsme konečně začali číst, ale často se stává, že se přestane soustředit anebo jí tam něco zaujme a začne se vyptávat na ten a ten obrázek, rozebírat to, mele si svojí a vůbec jakoby nereaguje na to, že to dočteme a pak si to vysvětlíme.
Předchozí