Nyko, byla jsem tam s ním, jen jsem musela sedět za ním, abych ho nerozptylovala a nesměla jsem do toho vůbec zasahovat. Psycholožka vytáhla tabulky, kde to měla rozdělené věkově i na měsíce, takže 7 let a 3 měsíce a podle toho mu dávala ty testy.
Takže třeba měl obrázky, na kterých měl říct, co chybí (např.tužka neměla hrot, obličej a u něj jedno oko nemělo řasy atd., bylo to čím dál zěžší, já mu nakukovala přes rameno a u některých obrázků bych nevěděla ani já, co tam chybí), pak měl stavět nějaké obrazce z dvoubarevných kostek, skládat něco jako puzzle, pak mu řekla dvojici slov a on měl říct, co je spojuje, např. myš-pes (zvířata) atd., ke konci to už bylo hodně těžké, např. vztek-radost (emoce), to už samozřejmě nevěděl, nebo mu popsala nějakou situaci a on měl odpovědět, jak by se měl zachovat a proč, např. najde v obchodě peněženku atd., taky se ho ptala přoč se musí vypnout světlo, když odchází z místnosti a už tam nikdo není (to jí odpověděl, aby tam nenalítali komáři
) to se teda smála a říkala, že si tu odpověď musí zapsat.
No a pak mu říkala slova a on vysvětloval jejich význam, to si vzpomínám, že nevěděl, jak má popsat co je to ostrov.Otázky, které opravdu nevěděl - kde leží Brazílie, vyjmenovat názvy oceánů atd.
Jsem s ní pak mluvila a ptala se jí na to, že mi některé ty otázky přišly opravdu velice těžké a že by odpověď neznala i spousta dospělých a ona mi to vysvětlila, že podle té věkové kategorii téměř všechny ty odpovědi byly dobře, tak jela dál a zkoušela mu ty otázky těžší a těžší. Že ten jeho intelekt je v tom nadprůměru, tak jsem zvědavá na její zprávu.
Uffff, jsem se rozepsala