Lendi, tak u Krejčířové jsme byli v loňi v srpnu, když synovi bylo 6 let.
Cituji Krejčířovou:
Při vyšetření pěkně navázal sociální kontakt, po celou dobu ochotný ke spolupráci, se snahou o výkon. V úkolové situaci výrazně nejistý, čato čeká na pobídky a podporu dospělých, silně motivován úspěchem a oceněním. U subjektivně obtížnějších úkolů projevy vysoké vniřní tenze, zhoršuje se neplynulost řeči,nastupuje drbný neklid, tenzní držní rukou, drobný třes ruky. Soustředění pozornosti celkově přiměřené věku, jen lehce kolísavé. Při volné hře a interakci uvolněný a zaujatý symbolickou aktivitou, bez neklidu či jiných abnormalit v chování, poměrně vytrvalý. Aktuální intelektové výkony v rámci normy pro věk (v dílčích oblastech spodní průměr až lehčí podprůměr, celková úrověň kol. 6 let vývojového věku), jen lehce nerovnoměrné s poměrně vyváženou složkou verbální i názorovou. V řeči nyní již věku přiměřený rozsah slovní zásoby, vyjadřování mírně neobratné, celkově verbálně spíše inhibovaný, dominuje především porucha plynulosti řeči - lehčí balbuties(zhoršující se v tenzi ve výkonové situaci). Jemná motorika ruky mírně neobratná, grafický projev percepčně přiměřeně zpracovaný, ale po formální stránce se známkami vizuomotorické dyskoordinace.
V anamnéze vážná rizika zdravotní, genetická i sociální. V domácím prostředí po příchodu do rodiny uváděna výrazná afektivní labilita, dosud trvají silnější reakce např. na kritiku či drobné flustrace, osobnostně nejistý, jinak ale v současnosti již bez vážnějších behaviorálních problémů.
Závěr: Mírně nerovnoměrný, kongnitivní a sensomotorický vývoj, intelektová kapacita v normě, dílčí specifické oslabení v oblasti jemné motorické koordinace a v oblasti plynulosti reči. Osobnostně spíše sklon k inhibici, vyšší hladina intrapsychické tenze, dobrý kontakt i snaha o spolupráci. S ohledem na dílčí specifické oslabení je u chlapce indikováno pokračování v péči logopedické a nácvik grafomotorických dovedností. Vzhledem k silné výkonové orientaci chlapce spojené s nárustem napětí a zhoršování plynulosti řeči však doporučuji niní v době odkladu školní docházky spíše snížení vzdělávacích nároků, na místě je zaměřit se hlavně na posílení sebejistoty dítěte a edukační programy provádět hravou, kooperativní formou.
No a že by byl přímo asperger nám bohužel Krejčířová neřekla
. Proto stále tápu jestli je nebo není