Cimbur,
nemám vadu sluchu, ale pravděpodobně dysmuzii. Prostě jdou mimo mě tóny, rytmus, nezvládám tanec a jakýkoliv jiný pohyb do rytmu, vytleskávání....Když zahraješ na klavíru dva tóny, tak jestli jsou různé, rozliším až zhruba u tercie, a pokud mám určit, který je vyšší a který nižší, tak až tak u kvinty. Nedokážu reprodukovat melodii, ani zopakovat "větu beze slov", nepoznám písničku podle nápěvu...
Takže nejde o sluchovou paměť, protože já si nemám co pamatovat. Slyším slova, vnímám tón řeči v češtině (někdy zresleně), předpokládám, že je to díky tomu, co ovlivňuje osvojení "rodného jazyka" a později mizí. Ostatní zvuky vnímám hodně zkresleně a mám poměrně nízkou rozlišovací schopnost (například jsem nepoznala rozdíl v řevu auta, když mi ukradli výfuk
).
Taky mi strašně dlouho trvalo, než jsem dokázala vyslovit shluk hlásek -ejšn (stejšn, kombinejšn), které se v češtině v této podobě nevyskytují....přitom jsem ta slovíčka znala a s překladem napsaného textu jsem problém neměla.....
A už jsem psala, slova, která se podobně vyslovují (bad, bet, bat) nejsem sluchem schopná rozlišit vůbec.
Taky jsem psala, že si myslím, že i pro lidi jako já je angličtina naučitelná, chce to určitě výrazně víc práce, ale hlavně úplně jiný styl výuky, než který se dneska preferuje (tedy oposloucháním)....