Přidat odpověď
Jde o neziskovku, která má pronajaté patro budovy, která patří obci.
Ve smlouvě je, že organizace platí zálohy za energie a případné dovyúčtování se řeší následovně:
za rok 2009 musí Město vyúčtovat energie do 31.7.2010 a neziskovka zaplatit do 31.8.2010
za rok 2010 musí Město vyúčtovat energie do 31.7.2011 a neziskovka zaplatit do 31.8.2011
Vyúčtování doplatku za 2009 (!) a 2010 přišlo minulý týden (tedy říjen 2011).
Kdyby šlo o nějakou malou částku, tak to neřešim, ale jde o 13 tisíc, které jednak neziskovka aktuálně nemá, protože veškerej výtěžek sotva pokrejvá aktuální nájem a zálohy (platby za služby se stanovily v září podle aktuální situace) a pak jsou tu takový věci, jako že budova je v hroznym stavu, opravy si dělá neziskovka za svý, na topeních nejsou termoregulační ventily a topí se centrálně ještě v květnu atd. - navíc ta neziskovka vykonává veřejně prospěšnou činnost pro obec - provoz MC, volnočasové akce pro veřejnost, vzdělávací akce... Není kam jinam jít (není jiná volná vhodná budova v dosahu).
Zajímá mě - má neziskovka povinnost to i po termínu zaplatit?
Pokud ne, napadá mě jako vhodná reakce napsat, že obec prošvihla termín, ale neziskovka je ochotna domluvit se na splátkovém kalendáři a částku postupně zaplatit v zájmu dobrých vztahů (aby bylo jasno, že to obec musí přijmout jako dobrou nabídku, protože ve skutečnosti už na ty peníze nemá nárok).
Pokud tam i přes údaje ve smlouvě existuje nějaká zákonná lhůta, tak to neziskovka bude muset zaplatit, i kdyby ji to mělo zruinovat....
Předchozí