Lído, přesně tak
, měla jsem to stejně. Navíc téměř všechno je otázka praxe, praxe, praxe. Známky v reálném následném životě mají pramalou vypovídací hodnotu. Například kdo propadal z angličtiny a třeba občanky, může být vynikající geolog atd atd, důležité jsou osobnostní předpoklady a to žádná škola do hlav nenatluče. Je to v tom konkrétním jedinci, co ho baví, kterým směrem se v životě dá, o jeho píli a chuti dělat ten který obor.
Nehledě na to, že u dětí (ne u všech, samozřejmě) probíhá velmi bouřlivá puberta právě v období sedmé, osmé třídy, kdy stávkujou a dlabou na všechno a nezajímá je, co budou v životě dělat, ale o pár let později už zaberou a ze čtyřkařů na základní škole mohou být velmi úspěšní lidé.
Příklady má každý kolem sebe různé, u nás například několik jedničkářů, premiantů třídy - dneska pracují za minimální mzdu v obrovské fabrice, kde na jejich místo čekají stovky uchazečů, a přímo v mém blízkém okolí znám několik čtyřkařů a ZŠ outsiderů, kteří mají úspěšné firmy a zaměstnávají x lidí.
Nepíšu že je to pravidlo, ale je to tak padesát na padesát, známky až takovou roli jak se jim připisuje, skutečně nehrají. Jak jsem psala, jde o osobnost toho konkrétního jedince. Jistěže medicínu se čtyřkama nikdo nevystuduje, ale to je jen pár vysoce specializovaných oborů, kde většinou už ty děti tuší, co budou dělat.