Xantipo,
ale jisteze mohu napsat:-)
Syn je terpve ve druhe tride, mel OSD. S psanim ani ctenim nema problem, patri mezi jednickare, cte plynule docela narocne texty (alespon treba podle psycholozky to jsou narocne texty) - napr. Storchovky, Verneovky a tak. Cist uz nema co, pohadky atp. ma jiz vsechny prectene a tak jsme mu tenhle tyden podstrcili Toulky ceskou minulosti I.dil :-))), jednou se mu to bude v Dejepise hodit, louska to celkem statecne na to, jak mala pismenka tam jsou. Jako nedelam si nadeje, ze rozumi uplne vsemu, to jsem zas v klidu.
Co se tyka vyslovnosti pri cteni je to tak, ze on se teprve nedavno (nevim - cca 1/2 roku ci vic) naucil hlasku L. Kdyz cte a dava si na ni pozor, tak hlasku L vyslovi ve vsech slovech ve vete, ale jeho cteni se tim dosti zpomali, jinak cte jako drak:-) Hlasku R a Ř ve cteni vubec necvicime. Proste to precte, tak jak to precte a hotovo. V psani mu to zatim nevadi, proste to napise spravne.
Jasne, je v mluveni nejhorsi ve tride, ale jsou tam deti, ktere ma pri cteni mnohem vetsi problemy - zamena pismenek treba BD a podobne DYS poruchy..tyhle deti pak chodi na specializovana cviceni na pocitaci.
Podle mne opravovani ve tride (ci ve skolce) je dost sporna zalezitost:
1. ostatni deti to vyciti a postizenemu diteti se smeji (moje vlastni zkusenost). Syna je na to pripraven uz dlouho, verim, ze az toto nastane, ze na to bude pripraven a treba se mi s tim i sveri. Je od malicka poucovan v tom, ze nekdo nosi bryle, jiny clovek spatne mluvi, treti ma ekzem po celem tele, jiny ma LMD, treti DMO a dvacaty je na vozicku. Ucitelka ve tride je vyborna a vsechny narazky od deti zarazi snad jiz v samem zarodku. Jaka bude dalsi ucitelka nevim, ale zatim je syn poucovan a vazne doufam, ze by za nami prisel.
2. ucitelka v MS sice dite opravi, ale NEVI, zda u ditete je to treba tak, ze k dane hlasce jeste nedospelo vyvinem..jako ja treba nemohu opravovat 4-letou dceru, ze spatne rekla ŘÍZEK, kdyz jeste ve svem ve svem NEVI jak hlasku Ř vyvodit jeste na to neni ani zrala a navic ma spatne sykavky. Nez by dite mely opravovat nejake neodbornice, ktere o mem diteti nic nevi, tak bych byla radeji, aby dite neopravoval nikdo.
Xantipo, je ale mozne, ze u Vas je to jinak, ze Tvuj syn umi vsechny hlasky vyvodit. Ovsem kazdopadne my si treba mame v bezne mluve dat urcity casovy usek, kdy si hlida to a to, protoze u nas treba hlidat L v bezne reci opravdu po cely den nejde.
Milada
Předchozí