Nevím, jestli to angrašt idealizuje, ale myslím, že "přežití v džungli" se dítě při domácím vzdělávání nemá dítě šanci naučit. Jasně, že jsou děti, který prostě nemají problém. Když ale vzpomenu na sebe na ZŠ, tak mě by rodiče asi dost neprospěli, kdyby mě např. až do 9. třídy (to myslím už jde) učili doma. Byla jsem trochu jiná, zažila jsem šikanu, ale taky jsem se naučila v kolektivu fungovat a došla ke schopnosti nejen přežít, ale i si tu existenci užít (bez toho, abych se např. naučila vozit se po druhých, to jsem nikdy nedělala).
K tomu skleníkovatění: Mám dojem, že i díky tomu, že jsem vychodila ZŠ až do devítky a nešla na gympl hned z 5. třídy mám větší povědomí o jiných lidech, než o "intelektuálech", než moji spolužáci, kteří šli (často z iniciativy svých VŠ rodičů) na gympl hned, jak to šlo.
Nedokážu si představit, jaký povědomí bych měla o běžným životě běžnejch lidí, kdyby mě rodiče nejdřív učili doma a pak mě dali na gympl
Troufám si říct, že bych byla dost mimo.