Přidat odpověď
Klíčová je ta komunikace se školou.
Vypadá to, že dítě nemá problém jen s dysgrafií a dyslexií, ale především s ADD, případně ADHD (porucha sousředění, porucha soustředění s hyperaktivitou). Existují oba typy s hyperaktivitou (impulsivní, pořád v pohybu), i bez ní (typ spící panna).
Obecně ADD a ADHD by měl diagnostikovat např. klinický psycholog, nebo i psychiatr, považoval bych to za lepší než přímo od pedagogického psychologa. PPP by pak měla "přeložit" diagnózu do "školštiny".
Na základě toho by měla být doporučena i "náhradní" komunikace mezi školou a vámi. Například, že bude učitel každodenně kontrolovat zápis úkolů a práce na dokončení v notýsku.
Vedle toho by učitelka měla zvládnout také vrátit žáka k soustředění na práci. Takové dítě je (naše vlastní zkušenost) třeba přehodit zpět k práci většinou například dotykem, položením ruky na rameno apod. Ne vždy funguje oslovení apod. Skutečně, náš kluk dokázal během 2-3 minut odběhnout od plnění úkolu.
A hodně nám pomohla i medikace, u nás Ritalin, což je lék který posiluje soustředění.
Předchozí