Přidat odpověď
Já jsem teď nějak zabředla do "zkoumání" toho, jak dítě naučit být funkčně gramotný... a přečetla jsem si k tomu i dost diskusí učitelů a z některých příspěvků jsem byla fakt zděšená. Kupř. že u prvňáků není třeba se ptát na to, co že to vlastně přečetli, že tam je důležitá hlavně ta technika. Stejně tak, když jsem se zajímala o metodiku výuky čtení, tak jsem dokola narážela na to, že klasická, běžně používaná slabikovací metoda vede k tomu, že se děti učí, že čtou něco, co nedává smysl, protože slabiky samy o sobě smysl nedávají. A že jsou děti, a není jich prý málo, kterým ten smysl přečteného uniká ještě několik let poté, protože se soustředí právě na to správný slabikování, nikoli na slova a na větší celky. Takže já taky pochybuju o tom, že škola, většinou(výjimky určitě existují a díky za ně) vede sama o sobě ke schopnosti kritického myšlení.
Předchozí