Přidat odpověď
Dobrý den, reklamovala jsem rozpáraný šev na obuvi. Reklamace byla vyřízena v můj prospěch, avšak na prodejně mi oznámili, že mi nevrátí peníze a musím si vybrat jiné boty. Ty samé už nemají. Mají na toto právo?Nebo mám nárok na vrácení peněz? Ráději bych, aby mi vrátili peníze. Děkuji moc za odpověď?
V případě uplatnění reklamace zákon podle druhu vady rozlišuje mezi několika způsoby vyřízení reklamace. Obvykle jde o tyto způsoby - výměna zboží za totéž bezvadné; oprava vady; odstoupení od smlouvy, tj. vrácení vadného zboží prodávajícímu a vrácení kupní ceny kupujícímu; sleva z ceny. V žádném případě však neexistuje povinnost kupujícího v případě vrácení vadného zboží při odstoupení od smlouvy odebrat jiné zboží v této ceně. Takový postup je protiprávní. Způsob řešení reklamace tedy bude záviset na povaze vyskytlé vady – je-li odstranitelná či neodstranitelná. Jedná-li se o vadu odstranitelnou, máte právo podle § 622 odst. 1 občanského zákoníku na její odstranění opravou, popř. není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, můžete požadovat výměnu zboží za nové, totožné a bezvadné. Je-li však vyskytlá vada vadou neodstranitelnou, máte právo vždy podle § 622 odst. 2 občanského zákoníku dle své vlastní volby odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny nebo můžete požadovat výměnu věci za novou, totožnou a bezvadnou. Prodávající je povinen Vaší volbě vyhovět. Na praxi prodávajícího by bylo vhodné upozornit Českou obchodní inspekci.
Předchozí