Přidat odpověď
Ja nevim, mne spis zavani ignoranstvim biflovani zpusobem, kterym se ucily predchozi generace. Jen proto, ze to nekde je zapotrebi na zkouseni/vysvedceni, a pak po tom nikdo nevzdechne.
"Jistě, že bychom mohli diskutovat, které jazykovědné pojmy jsou důležité a které nejsou. Ale pokud se má člověk umět v jazycích vyjadřovat, orientovat a myslet, není vůbec na škodu nějaký ten teoretický základ mít."
Tak tady s tebou nesouhlasim ani nahodou. Na to, aby se clovek naucil mluvit nejakym jazykem, je zapotrebi ten jazyk pouzivat v praxi. Biflovani pravidel=teoreticky zaklad nepotrebujes k tomu, abys se zdomluvila - jen zkus plivat na domorodce gramaticka pravidla, kam s tim dojdes.
"Protože každý není přirozený talent na jazyky, který to všechno intuitivně vycítí sám od sebe."
Presne - a takovemu netalentu ta pravidla uz vubec nepomuzou - neumi je proste pouzivat v praxi, jen je umi zpameti. Jazyk se uci pouzivanim - v kontextu, slova, aby vycitil smysl synonym atd atd. Nebo mas pocit, ze mluvis hur cesky, kdyz neumis umistovat slovesa/podst.jmena atd do ruznych skatulek? Ze je sklonujes/casujes spatne, jen proto, zes to ve skole jeste nemela/zapomnela, co ses kdysi ucila?
"To, že někteří učitelé se ve výuce omezují jen na tu teorii, bez aplikace do praxe, protože je to pro ně snažší, to už je věc jiná."
Prave. A prave by byt nemela.
(Tohle je muj konicek - jak naucit deti to, co se naucit chteji, a ten chtic v nich vzbudit, i v tech, ktere nechteji.)
Předchozí