Žluťásku, já jedničkářka nikdy nebyla a druhy vět jsem uměla. Ale já to tak měla vždycky - na výzo trojky a čtyřky, ale reprezentovat školu na soutěžích jsem jezdila, ať šlo o výtvarku, zpěv, sport, přírodovědu, fyziku, matiku nebo češtinu. Pamatuju si, že školní kolo olympiády z češtiny jsem vyhrála v době, kdy jsem z češtiny měla čtyřku, ale každý pondělí po vyučování jsem chodila s kamarádkama do čajovny povídat si o knížkách, který čteme a doporučovat si vzájemně nový autory. Holt odvykládat před tabulí životopis a milovat češtinu jsou dvě různý věci
Ale o to nejde jde o to, že zrovna druhy vět se myslim považujou za fakt základní učivo a v písemkách i přijímačkách se to objevuje jak v podobě vytvoř k této větě oznamovací větu tázací, tak v podobě "urči druhy vět". Používají to i některý angličtinářky. Druhá věc je, že když to M. od Tebe bude slýchat až do pátý třídy, tak jí to dost možná do tý aktivní slovní zásoby přejde tak jako tak.