Přidat odpověď
Báro, díky za tohle: "Na druhou stranu, spoustu dětí jazyku nerozumí, protože potřebují vysvětlit, proč se to tak používá. Určité technické typy například, ti se jazyk intuitivně nenaučí, oni potřebují pravidla, podle kterých se drží, a pak ten dril."
Popisuješ moji mladší dceru.
Dlouho jsme s AJ strašně bojovaly, protože ona je přesně tenhle typ, jazyk poslechem nevychytá, intuitivně věty tvořit nebude.
Nedávno jsem jí přesně dělala tabulku na přítomnej prostej a přítomnej průběhovej čas, jak vypadá u významovejch sloves a jak u ostatních, aby konečně pochopila, protože byla schopná významové sloveso v otázce vynechat (a nevzrušovalo ji, že pak nikdo neví, na co se ptá) nebo do oznamovací věty cpát "do" navíc.
Ve škole jedou spíš tím konverzačně intuitivním systémem, učitelka na ně navíc mluví hodně anglicky - pro starší dceru to bylo naprosto ideální, nasávala to jak houba a dostala tím výbornej základ pro AJ. Pro mladší to je naprosto nepoužitelnej způsob.
A vidím na ní, že takhle to má s jazyky obecně. Ona mluví i jazykem svých prarodičů, ale na rozdíl od starší ségry ho dodnes hodně matlá, používá různý čechismy, k těm cizím slovům dává český koncovky a neslyší to.
Ale ona je přesně ten matematicko-technickej typ.
Tak díky za tu definici.
Předchozí