Přidat odpověď
Na ZŠ učí řada kvalitních lektorů a učitelů, ale jádro pudla je v motivaci samotných žáků. Už jen to, že jde o povinnost, ze které není úniku, je pro mnoho dětí důvod výuku ignorovat. Taktéž nezdary a neúspěchy zakončené trestem ve formě špatné známky na vysvědčení významně demotivují. Dále skupiny s širokou škálou výkonnosti jednotlivců je jednak záhul, který ne každý vyučující zvládne (a obrovský rozdíl třeba proti výuce v jazykových školách a kurzech) a druhak pro mnohé žáky opět důvod, proč se ani nesnažit (ti nejlepší proto, že na to, aby byli nejlepší jim stačí nic nedělat, ti nejhorší proto, že i kdyby se na hlavu stavěli, budou pořád nejhorší).
Sama na sobě jsem si na gymplu vyzkoušela, co udělá zařazení do skupiny, která neodpovídá mé úrovni. A při dnešním trendu nedělat rozdíly a hlavně neselktovat podle výkonu to dopadá tak, že se jen málokdo posune někam k hranici svých možností, většina zůstává hluboko pod ní.
Předchozí