Přidat odpověď
Protože ve svém okolí mám několik dětí, které se jako batolata anglicky učily. Chodili na pro některé z vás "přihlouplé drahé kurzy na nic" a současné době, kdy se anglicky učí ve škole, nemají žádný problém, na angličtinu se těší (na rozdíl od svých vrstevníků), mnohem snáze se učí další novou gramatiku, na rozdíl od svých spolužáků jsou schopné domluvit se v cizině). Že by jim v těch hlavičkách zůstala nějaká přihlouplá anglická písnička?
Chápu, že rodilý mluvčí je úžasná věc, ale ne každý si ho může dovolit. A když tu možnost nemám, mám se na to vykašlat? Pokud se cítím na to, že nějaké ty základy jsem schopná děcku předat, proč do toho nejít? Myslím, že to dceru rozhodně nezatíží. Pokud budu vidět, že to k ničemu nevede, nebo jí to dokonce ubližuje, můžu snad kdykoliv přestat. Nebo ne? Ruku na srdce. Kolik z vás a nebo vašich dětí učil ve škole angličtinu rodilý mluvčí? Mě teda učily přeučené ruštinářky, které byly o pár lekcí přede mnou, navíc výslovnost měly hrůza a děs. A také jsem od nich něco pochytila (alespoň natolik, že jsem se byla schopná domluvit s cizincem a tu výslovnost postupně vypilovat k lepšímu).
Tahle diskuze neměla být o tom, jestli učit dítě anglicky nebo ne, ale o tom, JAK je učit.
Předchozí