Přidat odpověď
No školy to je taky otázka sama o sobě.
Spolužačka z VS má bilingvní děti - manžela Angličana.
Ve škole hrůza.
Píše diplomku právě o práci škol s bilingvními dětmi.
Běžná praxe je, že bilingvní děti, co umí reálně jazyk líp než učitelka, buď školní angličtinu povinně proflákají, některé dokonce s dvojkama trojkama z angličtiny, protože ač mluví plynně, nasbírají horší známky z gramatických písemek.
Řekla bych, že mít dítě, kterému jde jazyk dobře, je na tom v českém školství i hůř, než dítě, kterému jazyky prostě nejdou. Protože těch šancí na zlepšení pro již dobré dítě je minimum. V klasické základce prakticky nemožné, vyzobávání škol, které skutečně jazyky učí dobře a intenzivně, je těžké (každá škola se dnes prsí, jak je na jazyky, realita je ale různá), pak samozřejmě problém s logistikou, když člověk najde dobrou školu třicet kiláků daleko.
S individuálními plány je to stále slabota.
Předchozí