Přidat odpověď
No, něco jako referát to není, ale asi to snažší než dřív bude. U té vylosované knížky je třeba říct historicko-společenský kontext, znát obsah, rozebrat jazykovou úroveň díla, znát něco o autorovi, jeho další díla, v jakém směru tvořil, přesněji do směru zařadit to dílo, uvést další autory té doby, uvést koho dalšího to dílo inspirovalo apod. Pak je neumělecký text a tam je třeba posoudit souvislost s tím úryvkem z uměleckého textu (to je úryvek z toho vybraného díla), určit funkční styly a slohový postupy. No ale je to asi spíš o přemýšlení, logice než o tom dřívějším biflování. Já na to šla spíš logicky, četbu jsem si vybírala tak, abych rovnou měla víc autorů z toho směru nebo z té doby a učila se to vlastně vše jednou - jak historicko-společenské pozadí, tak jsem zároveň uvedla další autory z mé vybrané četby. Když bude učitel chtít, tak podrží, když bude naopak chtít srazit, tak to taky udělá.U toho ústního zkoušení to myslím trochu ovlivnit může. Divím se, že toho nešťastnýho studenta učitel nepodržel, pokud byl jinak výborný, jak uvádějí média.
Předchozí