Katko, ujišťuju tě, že by to poznala. V našem případě ji vystihla velmi, velmi dobře, a to měla A. jeden den migrénu, druhý už byla nemocná s horečkou. Přesto zvládala bez zaváhání i testy určené pro ročník výš bez jediné chyby - zbrusu nové učivo. Nejde ale ani tak o obsah, ale o to, jak se tam učí. To byl pro mě poznatek, že ono to jde i v Česku! Taky jsem si utvrdila, že učitelka musí být osobnost s velký O, a to já nejsem. Nemám to v hlavě tak srovnané.
Na druhou stranu musím říct, že i při škole a kroužcích - te´d hodně vystoupení, šachový turnaj atd. atd, zvládáme doma víc než dřív, a to kvůli mně. Já - velký fanta unschoolingu
jsem direktivně zavedla určitý systém a obě děcka musí aspoň trochu máknout. je to všechno s úsměvem, zábava, ale tady jsem šéfem já. Učení prokládáme házením (má z toho v TV trojku
), kotrmelce, procvičíme repertoár sboru a zase se k něčemu vrátíme - ve dny, kdy těch kroužků není moc. Kupodivu jsou děcka spokojenější a vyrovnanější. je to dobře nebo špatně? Nevím, ale dokud najdu čas a jim to bude vyhovovat, budeme to praktikovat. Uvidíme, jak nám s režimem zacvičí prázdniny.