Přidat odpověď
Asi je to jediný způsob, jak se přesvědčit, že děti textu rozuměly (i když pro dospělého - i učitele - je to pekelná nuda)
Příklad z praxe:
Jan Noha VŠECHNY CESTY
Až jednou moře uvidím,
vlny a v dálce lod,
svůj kompas
přesně nařídím
a ty mně lano hod.
Až jednou hory uvidím,
ledovce strmý bok,
zavolej na mne,
at vždy vím,
že držíš se mnou krok.
Až jednou pouště uvidím
se stíny karavan,
vzpomeň, kdo vodu
žíznivým
podal a žíznil sám.
Až zase domov uvidím
po návratu ze všech cest,
svůj kompas
přesně nařídím
na jednu z jeho hvězd.
Děti v 6. třídě neznaly interpretovaly chybně nebo vůbec slova vyskytující se v básni: karavana, ledovec, strmý.
Předchozí