Přidat odpověď
Ano ano, je třeba vést děti k tomu, aby se uměleckými díly zabývaly a aby to uměly i slovně vyjádřit. Včetně hudby a výtvarného umění.
Bohužel nemám jednoduchý návod. ve škole mě to dost štvalo. Zapamatovat si, jak báseň vnímá učitelka a zopakovat jí to při písemce, říct, co ona chce slyšet, i když to vidím jinak.
No a pak takovýto: zakroužkuj v básni oxymoron, metaforu. to mi sice přišla taky trochu pruda, ale myslím, že znát pár cizích slov se do života hodí. v mé profesi bohužel narážím na to, že např. řecké báje a pověsti znám velmi povrchně. prostě jsem nějak došla k tomu, že nějaká ta klasická vzdělanost je třeba.
třeba mi přijde užitečný dát dítěti možnost si nějaké dílo od autora vybrat (co ho třeba oslovilo, odůvodnit volbu, a o tom potom pohovořit, sdílet to se spolužáky. Nápady mých spolužáků mi vždyckyy přišly velmi inspirativní.
Anebo pak byla celkem legrace vymýšlet ty různé eufemismy, atd.,
Předchozí