Žluťásku, mám tu někde knížku od Poea Jak se píše báseň (nebo jak se to jmenuje).
Je to útlý a velmi čtivý a je to o tom, jak psal Havrana - popisuje to jako naprosto mechanickou práci - že to původně měl bejt papoušek, ale pak mu došlo, že k ponurýmu obsahu se bude líp hodit černej havran, jak ke stupňování zoufalství bylo nutný zařadit refrén atd. Zkusim to najít a případně bych Ti to poslala, pokud bys měla zájem. Mě to kdysi hodně nadchlo a pomohlo mi to pochopit, že i poezie je řemeslo.
Jinak já rozbory milovala a vůbec si nedělám nárok na to, že je nutný se dopátrat, co tim chtěl básník říct. Klidně to může bejt o tom, porovnat, jak různě si můžou různí lidi stejnou věc vykládat a v tom je to právě krásný. Ty mechanický věci (básnický prostředky) se hodí znát, protože když člověk ví, co je v nabídce, může se inspirovat, když sám tvoří, ale to určitě ne na úrovni prvního stupně ZŠ - tam je tak dobrý vědět, co je sloka, rým, případně refrén... včetně toho, že to v básni bejt vůbec nemusí
Pro děti tohohle věku je celkem těžký už pochopení různých metafor a básnických zkratek. Někdo má problém i s nadsázkou...