Přidat odpověď
Žluťásku,
když mně připadalo, že tu teorii prostě odmítáš.
Já s Tebou souhlasím v tom smyslu, že kdyby tu teorii do člověka vtloukali klackem, tak sama o sobě z něj básníka neudělá a ještě ho to pěkně otráví. Já sama mám ze školy převážné zkušenosti s tou školometskou teorií a klackem bych mlátila ty pedagogy, kteří mi takhle mohli přiblížit, ale nepřiblížili až otrávili spoustu pěkných věcí.
Souhlasím s Tebou i v tom, že je důležité o té básni mluvit, že učiteli by nemělo stačit jen na ni žáka navést a nechat ho, ať se s tím od A do Z popere sám.
A uznávám i to, že to "samostatné poprání se" je strašně důležité pro toho, kdo se tu poezii má naučit vnímat, neřkuli sám psát (což je ovšem těžká nadstavba). Ten musí mít zkrátka načtené mraky poezie, stejně jako hudebník naposlouchané a nazkoušené hudby, a to se prostě žádnou teorií ani úvahami okecat nedá.
Ale na to, aby zjistil, že vůbec nějaká poezie existuje, je nutné, aby mu k ní někdo dal klíč a při prvních krůčcích ho vedl. Což by dobrý učitel literatury podle mě prostě měl.
Předchozí