Když v tý knihovně bude celá třída, nepolíbeného žáčka třeba spolužák někam popostrčí. Nebo si půjčí třeba rovnou červenou knihovnu, protože to je jediný, co ho (v tomto případě spíš ji) napadne, respektive přijde jí to jako dobrej "odvaz". Proč ne? Co je to brak? Nepřijdou na to ty děti i samy? Mě by coby učitelce vlasy hrůzou na hlavě nevstávaly, já jsem četla jako dítě i ten brak. Jak jinak bys ho mohla odlišit od klenotů, kdybys ho nepřečetla? A moje učitelka na střední mi brakem nazvala Dharmoví tuláky od Kerouaca
(a pak nás učila, že Beat generation je od slova Beatles
)
Já teda dodnes nevím, jestli je Kerouac dostatečně kvalitní literatura, pro mě byla.
Myslím, že žák, kterej má navíc, po pár knížkách u braku nezůstane, a ten, kterej by jinak nečet nic si přečte aspoň ten brak a aspoň trochu ho to nutí přemejšlet.
Nehledě na to, že žádná z učitelek češtiny mě nikdy nepřesvědčila svým povídáním o tom, že Jirásek není nudnej strejda a neznám nikoho, koho o tom jakýkoliv učitel přesvědčil, tak ten učitel by si mohl číst třeba něco co mu doporučí žáci, aby s nima mohl o tom diskutovat, ne?
Když dětem poutavě ve škole představím Jiráska, až na pár jedinců si ho stejně nikdo nepřečte.
To co jsem popsala rozhodně není způsob, jak si má učitel usnandnit práci a myslím, že si ji tím ani neusnadňuje.
Ale já jsem o téhle metodě jen zběžně četla, jak přesně to dělají by ses musela zeptat jinde.