Přidat odpověď
Koukám, jak jsou všichni zděšení z toho, že ve školce učí česká paní učitelka. Kolik základních, středních a dokonce i vysokých škol má rodilé mluvčí?
Jak jsem psala, ano záleží na tom, kdo to učí, ale i česká paní učitelka může být kvalitní. Právě že v naší školce máme paní učitelku, která sama žila v zahraničí několik let a anglicky umí téměř jako rodilý mluvčí. Fakt záleží na konkrétní osobě. Já bych se ještě snažila podívat se na ukázkovou hodinu, nejlépe přímo ve vyučování, ne nějaké divadýlko, které každá učitelka zahrát umí.
Ve školce to opravdu není o tom naučit se jazyk, ale podchytit výslovnost, proto je důležitý výběr konkrétní lektorky. Na druhou stranu děti ve škole, i když se již učí podle opravdových učebnic atd, ruku na srdce, o kolik více se stihnou naučit ve třetí třídě? V té školce to často bývá formou hraní a zábavy. A z mé zkušenosti je to jednodušší pro děti naučit se slovíčka číst a psát, když slovíčka již umí.
Ještě jedna věc, ani ve školce by výuka neměla probíhat formou, podívej to je kočička, anglicky se řekne cat ... , ale snažit se navodit anglické prostředí. Takže všechny isntrukce v angličtině apod. Potom se totiž děti zároveň učí kus jazyka pasivně. Zazpívají sice písničku, ale po čase najednou začnou používat celé vazby atd. Bohužel ani v ZŠ se tohle většinou neděje, ta úroveň vlastní výuky je často dost tristní.
Předchozí