Přidat odpověď
marmat, i na tomhle se dnes výzkumy neshodují. většina logopedů jedou stále v tom, že cizí jazyk učit až děti bez logo vad, což je pochopitelné a možná i logické, ale výzkumy (nějaké jsem si hledala) tvrdí, že lze učit cizímu jazyku i dítě s nějakou poruchou či dokonce s handicapem, jako přínos tam zmiňují rozšiřování slovní zásoby, trénování paměti, mozku... hodně ale záleží na kvalitě učitele, a samotného logopeda, zda s tím umí pracovat. já sama sice aktivně neučím, ale ani nebráním tomu, aby se jazyk učila moje dcera, která má celkem závažnou poruchu řeč.spektra, ale u nás je to tím, že já sama učím, a často dcera slyší jazyk v reálu (naši přátelé, rodina), takže je to pro ni přirozené, a já mám možnost kontrolovat její výslovnost, což je tam o to větší potřeba. v našich podmínkách je ale fakt, že není moc zvykem vyučovat jazyku dřív, než v té škole, děti s logo vadami, neumíme to, nemáme zkušenosti.
Předchozí