Přidat odpověď
Účtování jako takové složité není (když znáš základy, máš po ruce souvztažnosti, případně někoho na telefon). Musíš vědět, kde který účet správně vykázat v rozvaze a výsledovce (nejde se spoléhat jen na program), případně jak sestavit cashflow (pokud nemáte závěrku ve zkráceném rozsahu). Ale daně... Faktura se často musí zapsat do jiného období účetního než daňového (mám na mysli měsíční období), zkontrolovat 343, hlídat, jestli se firmy netýká přenesení daňové povinnosti, hlídat, jestli všechno DPH na vstupu si můžete uplatnit (a co nemůžete), jestli jste odvedli (vyfakturovali) všechna DPH na výstupu (nevím, co děláte za činnost). U příjmovky hlídat daňové náklady. U DPH pak můžou přijít takové chuťovky, jako půjčky (často si firmy mezi sebou nebo svým jednatelům půjčují peníze, nebo naopak), pokud firma půjčí nějakou částku jiné firmě, tak ten úrok už je finančí činnost firmy a v DPH můžete spadnout do koeficientu, pokud dává firma k používání služební auto pro soukromé jízdy, tak ve mzdách dodanit 1%, přeúčtovat PHM a zároveň odvést DPH za používání, případně krátit nárok na odpočet DPH u dl.hm.majetku používaného pro soukromé účely atd atd atd...
Já tedy nevím, ale po téměř třech letech pauzy s dítětem doma se snažím dostudovat vše, co mi uteklo a mám z toho docela hrůzu... Neříkám, že je všechno tohle nutné znát, ale vědět, kde může číhat nějaký problém, zvednout telefon a prodiskutovat to s daňovým poradcem.
Předchozí