Přidat odpověď
Ahoj, take se pripojim do diskuze. Podle meho nazoru, ktery jsem si utvorila na zaklade nactenych informaci, vyzkumu a konzultace s odborniky, je vhodne zacit s cizim jazykem co nejdrive - je vsak dulezite, jakou formou je tento proces provaden.
Co se tyce skolek, musi si kazdy rodic zhodnotit, jestli je takovy krouzek opravdu kvalitni a nezpusobi diteti spise skodu pri pripadnem nauceni se chybek apod. - to je otazka kvality lektora/lektorky. Pokud se rozhodnu, ze dite do takoveho krouzku zapisi, myslim, ze je vhodne si nejdrive opravdu zjistit kdo krouzek povede, jake ma zkusenosti a jak vypada tematicky plan, dle ktereho chce postupovat. Ja osobne nejsem moc zastance anglictiny ve skolkach, prameni to ze zkusenosti, ktere mam zprostredkovane pres kamaradky, kdy takovy krouzek uci pani ucitelka, ktera mela anglictinu na skole a na ty detske zaklady ji to prece bohate staci... - Deti v tomto obdobi nasavaji jako houby a nauci-li se jazyk s chybkama, spatnou vyslovnosti, prizvukem... je to pro ne obrovska nevyhoda do budoucna, protoze co se takto malinci nauci, se budou velice spatne odnaucovat. Samozrejme je to jiste pripad od pripadu, netvrdim, ze neexistuji skolky, ktere by nabidly kvalitni anglicky krouzek s vybornou lektorkou a propracovanym planem, to bych si nedovolila, otazka je - kolik jich je a jaka je sance, ze na takovou skolku natrefime.
Ja osobne jsem se po zvazeni ruznych moznosti rozhodla pro centrum Helen Doron. Procetla jsem si metodiku, formu prace s jazykem, byla jsem s Terezkou na ukazkove hodine, vyzkouseli jsme si, jak Terezka reaguje na kolektiv, pani ucitelku a zpusob aktivit a prihlasili jsme se. Vyhovuje mi hrava forma, variabilita aktivit, nejruznejsi metodicke pomucky a hracky a kazdodenni kontakt s anglictinou prostrednictvim poslechu CD, ktere je namluvene rodilym mluvcim. Na zaklade tohoto napslouchani pak lektorka aktivne vede hodinu a upevnuje jiz zname veci, dava jim vyznam a smysl. Jazyk se tedy Terezka uci prirozene, na stejnem principu, jako se uci materstinu.
Vim, ze se nazory na takova centra lisi, sama se setkavam s ruzymi pripominkami na sve rozhodnuti - vest dcerku k cizimu jazyku od 1 roku. Za sebe ale mohu rici, ze to vnimam jako jedno z nejlepsich rozhodnuti, ktere jsem pro ni moha udelat, protoze na ni pozoruji krasne pokroky a rozvoj. Rozhodne nema gulas v hlave, jak jsem se uz nekolikrat z ruznych zdroju dozvedela, ani neni pretezovana. Naopak. Uziva si kazdy tyden partu kamaradu, pani ucitelku a kupu zabavnych aktivit, behem kterych se uci, aniz by si uvedomovala, ze se uci. Diky starsim detem z centra, ktere maji nekolikaletou navaznost, vidim, jak jim tato metoda usnadnuje kousek zivotni cesty, protoze lehkost, jako vuci jazyku maji, je uzasna. Zaroven verim, ze stejne tak bude jednou na one ceste s lehkosti naslapovat i Terezka.
Samozrejme je to rozhodnuti kazdeho z nas, ale osobne si myslim, ze kdyz uz to nejcennejsi co mame, nekomu i na sebemensi chvili sverime, urcite bychom meli vedet, co to diteti prinese ci naopak...
Předchozí