Přidat odpověď
Já se musím kreditky zastat, v podstatě má pravdu. Snad chápu, co tím chtěla říct.Jako chápu, že existují výjimečně nadané děti, co se samy naučí ve 4 letech číst, ale asi jich nebude 90% nemyslíte? To není jen o kroužkách, jestli má dítě 1,2,3 ... To je o tom, že v současnosti se ty děti opravdu přetěžují úkoly, povinostmi a i těmi kroužky. Holt dnešní uhoněná postihla všechny generace. Mám syna ve druhé tříě. Když to vezmu postupně tak:
školní docházka a škola
Syn má už ve druhé třídě 1x týdně odpolední vyučování. To já jsem měla až od třetí třídy. Krom toho denně nosí domů hromady ukolů. To není jen 1 cvičení z matiky a pár slov, jako to bylo za nás. Běžně má dělat třeba celou stránku, k tomu čtení i psaní... Zkrátka nejen, že končí podle mého názoru docela dlouho, ještě nosí domů tolik úkolů, že se s ním denně zhruba 2 hodiny musím učit. Naštěstí jsem doma, ale až budu chodit do práce, tak jako v 5 přijdeme domu a do 7 se budeme učit? A kde je nějaký odpočinek, hraní? Připadá mi, že kvalita výuky je měřena časem stráveným ve škole. Sousedovic dcera chodí do 7 třídy a jen 1 den v týdnu končí ve 12.30. Jinak denně do čtvrt na tři a jednou do půl pátý. Když jsem slyšela, co mají domácích úkolů, tak mě přecházel zrak. Vůbec nechápu, jak může ještě někdo přitom stíhat nějaké kroužky. Proč je vůbec nutné zavalovat děti tolika úkolama, když tráví ve škole prakticky celý den?
Kroužky. Syn zatím na žádný nechodí. Chodil měsíc na fotbal, ale to ho jednak nebavilo a jednak byly tréninky 3x týdně, což nám přišlo hrozně moc, právě kvůli škole.
Ke kroužkům mám taky hodně rezervovaný postoj. Jako nezatracuju je, když to děti baví, nevidím důvod jim to odpírat. Ale přijde mi, že spousta kroužků je hlavně o tom, aby ona instutuce vytáhla z rodičů co nejvíc peněz. Nevěřím, že ty kroužky do budoucna těm dětem něco dají. Leda zábavu. Jediným důvodem proč dávat dítě do kroužků je JEHO zájem.
Předchozí