Přidat odpověď
Přijde mi (jako bývalé učitelce z Mš v Plzni), že u nás v kraji spolupráce PPP a MŠ příliš nefunguje. Pokud u dítěte byla zjištěna nějaká porucha či odlišnost, měla by být vypracována nějaké zpráva, která se dá použít v předškolním vzdělávání.
Rozhodně nadprůměrně inteligentní dítě JE dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami. A proto by pro něj měl být vypracován individuální vzdělávací plán (pokud školka dostala zprávu z PPP je to dokonce povinnost). Při jeho tvorbě by měla učitelka vycházet z doporučení psychologa a dát ho na vědomí i rodičům.
Rozhodně to, že syn je v některých oblastech (sociální dovednosti, zvládání stresu, ...) "problémový" je typické pro děti s nadprůměrným IQ. A právě proto má speciální potřeby.
Obecně pro tyto děti platí, že potřebují dostatek vhodných úkolů a zajímavých činností. Co já mám zkušenosti, často jim nevyhovovalo standardní dělení času v MŠ (např. potřebovali jinak zorganizovat řízenou činnost, zadávat krátké úkoly během dne, zadávat i dlouhodobé projekty, ke kterým se dalo během dne vracet...).
Předchozí