Anni - jaký k tomu mají přístup ostatní, nevím. Ale i když mi můj klient poděkuje čokoládou, večeři apod., tak to beru jako díky a nedostane za to žádnou výhodu - nepostrčím ho na nějaké pomyslné prioritní místo.
Tak třeba konkrétní případ - můj zubař. Představ si, že při mé poslední návštěvě mi dal lahev jakéhosi alkoholu - se slovy - připijte si na moje zdraví, dal bych si někdy s vámi, ale víte, že nepiju. Pro ujasnění - vím to, lahve mu nenosím, čoko taky ne, ale když se urodilo na zahradě, tak jsem přinesla. Teď mu tam ponesu 3 svíčky, co vyráběly děti, protože mi minule ukazoval svíčku od nějaké pacientky a prej - jak se vám to líbí, hezký že jo. Když mi někdo poděkuje takhle, jsem rád, svíček není nikdy dost.
A že by mi tou lahví dával úplatek, abych příště přišla?