Pawllo, tak na našem gymplu se dítě mezi jinou společnost rozhodně dostane. Faktem je, že dostat se tam není jednoduché, řekněme že se hlásili skoro jen děti se samými 1 a stejně jich brali asi 1 z 5. Takže se dostali ti, co byli už na ZŠ trochu jiní než takový ten průměr. Mají mnohem víc společných zájmů a hlavně, není cool být za blba (pardon), takže za to, že má někdo jedničky se mu fakt spolužáci do šprtů neposmívají
. Náš gympl "vyzobal" po 1-2 nejschopnějších žáků z většiny základek (je jich tu přes 10) a je to prostě jiná skupina dětí, jiné složení. I profesoři s nimi jednají jinak, mnoho věcí si mohou odzkoušet (třeba laborky mají už v primě)...je to jiné. ALE - kdo se nerad učí, pro toho to není
. Protože už od primy (šestky) jednou třeba druhý jazyk, nastupují věci jako dějepis, fyzika, zeměpis...navíc všude berou i praktické využití a dovednosti...je to prostě jiné. Na ZŠ bylo vždy několik "zvláštních" spolužáků, jejichž kázeňské problémy se řešily ve vyučování plus tempo hlemýždí (aby ti pomalejší pochopili) plus známky i tak měla spousta lidí za 3 a hůř
. Na nějaký tvůrčí přístup pedagoga pro nadšené studenty nic moc základ - ale to je právě na gymplu jiné.